Selasa, Ogos 11, 2009

TragEdi oKtoBer



SaLam dari Aku uNtuk SuMer
hehe...continue...ARi2 Aku xdEr Idea r..erM,P'KeNalKan kan adik BerAdik akU Yang XbEraPa NoRmal,GiLa2,GadUh,B'TumBuk SePak TerAjaNg SeMua KaMi DaH MeLaLuinYa Semasa Kecil..Heheeh..sekAraNg xdEr DaH La..MaSinG2 DaH BeSo..PeJam CeLik 2x aKu PuN Dah MeNingKat DewaSa..SeRoNok Gak KOnGsi CiTer PaSal adik BerAdik Ni Kan....TaPi GaDuh CaMnEr PuN..insya'Allah aiR YanG dicIncang xKan puTus..maCaM2 kiSah Yang KamI LaLui B'Sama..Aku t'inGat Agi DoLu2 aku Mana Kmcing Ngan aBang aKu..Suka Tul Nyakat aku Xpasal2..xsUka3!!!asyiK Gaduh Jer..TaPi DaLam aTi MaSiH AdA SaYanG.t'ingat Plak aku Msa aKu Umo 15 TahuN tiMe2 nAk aMbik PMR LaM BuLan 0KtOber,aKu Duk hOstel,Bro Aku Pun DuK HoSteL gak kat Ganu Kiter..tiMe2 aku nak amBik PMR...jeNg2!!!kEbeTulan maSa Ntah BaPer Hari SeBeLum2 aKu Nya B'DaY LeR..aKu m'HaRapKan aPa Lagi Msti la SaMbuTan YanG Terbaik DaRi oRanG Tua biasa La Duk HoStel.haRi Yang d'TuNgguKan Pun Tiba..aKu CaLL uMi Bila Nak datanG nak ClbTrate Sama2,Umi Pun Ckap Insya'Allah.peNantian 1 PeNyikSaan ttiBa m'JeLang diMalam hari Lam LePas isya' 2 aku dipanggil seOrang Kawan ada Orang datang Melawat aku..hehe..aPa Lagi B'Lari La aKu KeRiaNgan..xPer2 waLaUpun LeWat aKu TetaP haPpy.Erm,TeTiba Sampai Kat Kereta apa Yang aKu Lihat HanYa aBah Sorang Jer daLm KeReta..aKu DeNgan BeRat HatiNya maSuk daLam KerEta SmbIl terTanya2 Dalam Hati Mana SuMer ni?aBah SoraNg jer ker?biLa Dah Masuk Jer aKu b'Salam Dengan abaH daN terus TaNya maNa seMua??aBah DeNgan wat Muka poyo Jer Terus waT muka sampai aKu teRtanya2 apa yang TerjaDi SeBenarNya..aBah PuN cakaP DeNgan Nada yanG saYu..aBanG Han xCiDeNt Kereta..SekaRanG ada Kat HoSpitaL Kuantan.aKu yaNg BarU nak HaPpy tetiBa baGai Nak GuGuR JantunG dEngar SuMer2 aBah bagi tau Lagi Umi Pun sakit.mUngKin TerkeJut deNgaR Brite abg Han xciDent.aku xlEh TahaN TeRuS MeLeLeh taNpa HeNti..aBaH cakap..KakaK SabaR la ya..Doa2 Kna aBaNg Han SeLamaT.WaLauPun aKu XbErapa Baik dIa teTap aBanG aku aku XlEh TeRima KeNyaTaaN Ni UmI pLak sakit Saper Yang XsaDis aku Pun PaHam KeNapa abaH xLeh baWak akU baLik Sebab aKu NaK ExAm.XpEr abg haN aDik Doakan Abang han Selamat umi seMoga Cepat SeMbUh Lam HatI aKu.dEngan BeRat hatI nya aKu Salam aBah.aBah Pun Nak CePat NaK g KuaNtan Balik.DeNgan Hati Yang TerLuKa Nya BalIk HoStEl akU xLeH Nak BeRcaKap deNgar SeSiaPa .k.dayat Ngan k.Baiti La yanG haPpykan aKu tiMe2 n Bagi SeManGat kat aKu ni La Kad KEnaNgan DiaOranG baGi MasA akU lam kEsEdIHan SaMpai SeKaRanG aKu SiMpaN laU 8tahun bErlaLu..














eSok MaSih Ada WakTu..WaLauPun aKu DaLam KeAdaan SeDiH aKu hiLanGkan KeSedihan 2 aku kUatkan SeMangat Sebab LaGi BaPer ari nak exaM..ErM,aKu BeLanja kaWan2 aKu maKan MinUm SeMpEna Hari LahIr aKu...aDer 1 Citer lagI diSebaLik KeSeDihan akU.mAsa aKu Pi bEli MakaNaN mInuMan kat KoperaSi aKu nak caLL Abah SuH KiRim Salam KaT SumEr taDi Lupa Nak sampaikaN Sebab HaTi Dah Sebak..TeTiba aKu DeNgar SuaRa PeNgEtua aKu Bercakap Dengan SeOraNG aYaH KePada KawaN aKu.."dia DaH daLam kEadaaN bEtul2 kriTikal harap daPat DatanG eSok".aKu TeRtaNya2 apa Jadi Dengan dia??TeL Yang akU nak GuNa BerSamBuNg DeNgan RuMah PeNgeTua sebaB2 peRbuaLaN2 aKu TeRdeNgar bukan CuRi2 Dengar.akU terUs xjaDi CaLL TerUs aJk DioRanG baLik Ke HoStEl.kaMi Pun tertaNya..Naper ek?esOk plak ada KeM PerJumpaaN Pelajar2 PMR kat TePi PanTai mna NtaH aKu Pun Dah xIngaT.. eSok2 MaSa Nak Pi mSa2 aKu naiK KeReta SoraNG CikGu2.Tiba2 CikGu dapat 1 p'GiLan.Lpas2 CikgU saMpaiKan Kat KaMi BeRiTer Yang dia Baru Terima...HusaIri Dah xaDa..InNallilaH..kaMi DeNgan TeRkEjuTnya MeNeRima BeRita tu.SeKaraNg daH terjawap segaLa PerSoalan akU SemalaM.Mula2 xComfirm Lagi bila dEngaR P'GumUman Oleh Pihak krSuS Gtau ketua KamI XdaPat haDir DiSebabkan salah SeoranG dari Pelajar dari seKolah kami Telah KeMbali ke Rahmatullah diseBabkan Demam Panas,Sama2 La Kita Sedekahkan AL-Fatihah kepada aRuaH HUSAIRI.BaRu La Kami TeRkeJut N pErcaYa saNgaT DewaN pUn dah jadi KeCoh,taPi apa kn daya Tuhan LEbIh MeNyayangi dia,Lebih sebak Mak aYah dia Baru SamPai dah dapat Berita aNak dia dah xada..YanG paliNg SedIhnYa MaSa KaMi MenduDuki pEpEriksan 1 kErusi CaLon 0.8 taHun b"lalu maSih Dalam IngataN akU. Ya Allah,Kau maha Berkuasa 2 2 traGedi yang aku xLah Lupa TaHun Ni yanG aKu Ingat samPai bila2.tapi Alhamdullilah abanG aku masih DipanjanGKan Nyawa WaLaupun pArah.aKu b'syukur SaNgat2 aKu Masih mEmPunYai aBang lagi.


Alhamdullilah..SeMua Nya Telah MeNingkat Dewasa..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan